1«Стрес та його вплив на особистість»

Тренінгове заняття 1
Тема: «Стрес та його вплив на особистість»

Мета: ознайомити учнів із сутністю поняття «стрес» та його впливом на організм та психіку людини.
Основна ціль роботи  - це оволодіння навичками адекватного реагування на стресові ситуації та пошуки виходу з них.

1. Вправа- привітання (7 хв)

Мета: знайомство з учасниками групи. 
Презентувати себе та відповісти на запитання: Як ти відчеваєш своє ім'я.

2. Вправа «Тепло моїх долонь»

Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками тренінгу, налаштування на роботу в групі.

Учні вітаються по колу один з одним, потискуючи обидві руки і промовлять «Нехай тепло моїх долонь тебе зігріє в скрутний час».


3. Очікування «Вхідний квиток»

Мета: з’ясувати очікування від учасників тренінгу

Учні отримують картку кольорового паперу – вхідний квиток, на якому записують свої очікування від заняття.

4. Вправа «Я переживаю стрес, коли…»

Мета: привернути увагу учнів до свого внутрішнього стану, з’ясувати головні стресори підлітків.

Учасникам по колу слід продовжити речення «Я переживаю стрес, коли…»

Рефлексія: стреси, які виникають у житті, можна уявити як коридори, якими потрібно пройти: швидше, повільніше, важче, чи легше, однак пройти їх усе одно доведеться.

5. Інформаційне повідомлення

«Стрес. Механізм виникнення стресу»

 Підписатись на тг канал та після кожного повідомлення залишити коментар.
Стрес – це сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі тварини й людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів). Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції і почуття. Стресорами, тобто факторами, які викликають стрес, можуть бути різноманітні життєві ситуації: виступ перед незнайомою аудиторією, відвідування стоматолога, участь у конкурсі тощо. 

Механізм виникнення стресу. Інформація щодо тривоги через органи почуттів надходить у мозок. Потім через нервові закінчення передається до щитовидної залози. Отримавши сигнал тривоги, цей орган негайно викидає в кров велику кількість «бойових гормонів» - адреналіну, що розносяться по всьому тілу. Відбувається перекачування крові: вона переміщується туди, де найбільше необхідна для відповідних дій. З мозку надалі надходять сигнали – наростає психічна напруга, підсилюється увага, здійснюється підготовка до дії. Усе це відбувається блискавично - напруга, а звідси і стрес, наростають із дивовижною швидкістю. 
Адреналін прискорює пульс і дихання, підвищує кров’яний тиск. І якщо людина не використовує запас енергії, що утворився, то це призводить до виникнення психосоматичних захворювань.

Багато приємних подій також можуть викликати в нас стресоподібні фізіологічні реакції. Щоб переконатися в цьому, уявімо собі свій стан відразу ж після звістки про великий виграш у лотерею або 12 за контролдьну по математиці. 
Для позначення «хорошого стресу» Сельє ввів термін «еустрес». Що ж до «поганого стресу», то вчений запропонував застосовувати для його позначення старе, яке йде коренями в XIII століття, англійське слово «дистрес», що означає біль або страждання, які вражають тіло чи душу; стан небезпеки або розпачливої нужди.    


Стрес може мати не лише негативний, а й позитивний вплив на людину. На відміну від «дистресу», «еустрес» мобілізує, активізує, підвищує тонус.

Який вид стресу ми переживаємо? Руйнує він чи допомагає нам залежить від сили й тривалості впливу стресорів, чутливості людини та можливостей їм протистояти.
6. Вправа "Прянична людинка"


Намалювати де в тілі ти відчуваєш стрес.

Записати словами (асоціацію, метафору, порівняня) на що схоже це відчуття і підібрати відповідний колір.

7. Вправа «Наляканий їжачок»

Мета: розвиток уміння побачити себе зі сторони, відчути заданий внутрішній стан.

Учні об’єднуються в пари. Один грає роль наляканого їжачка. Подумайте, який він може мати вигляд, що може відчувати. Інший учасник своїми діями, словами повинен заспокоїти та підтримати їжачка. Потім помінятися ролями.

Рефлексія:

- Чи легко було підтримати партнера?

- Чи вдалося це вам?

- Як ви почувалися в різних ролях?

Підсумкове слово тренера

Жити і працювати чи навчатися взагалі без стресу неможливо, та й шкідливо. Під дією негативних факторів включаються захисні механізми організму, які ми повинні навчитися направляти в конструктивне русло.

8. Вправа «Вихідний квиток»

Мета: виявити наскільки успішно реалізовано очікування учасників від заняття.

Кожен учень на своїй картці очікувань записує на який відсоток (у межах 100%) виправдались його очікування.

Коментарі