1«Стрес та його вплив на особистість»
Тренінгове заняття 1
Стрес може мати не лише негативний, а й позитивний вплив на людину. На відміну від «дистресу», «еустрес» мобілізує, активізує, підвищує тонус.
Який вид стресу ми переживаємо? Руйнує він чи допомагає нам залежить від сили й тривалості впливу стресорів, чутливості людини та можливостей їм протистояти.
Намалювати де в тілі ти відчуваєш стрес.
Тема: «Стрес та його вплив на особистість»
Мета: ознайомити учнів із сутністю поняття «стрес» та його впливом на організм та психіку людини.
Мета: ознайомити учнів із сутністю поняття «стрес» та його впливом на організм та психіку людини.
Основна ціль роботи - це оволодіння навичками адекватного реагування на стресові ситуації та пошуки виходу з них.
1. Вправа- привітання (7 хв)
Мета: знайомство з учасниками групи.
1. Вправа- привітання (7 хв)
Мета: знайомство з учасниками групи.
Презентувати себе та відповісти на запитання: Як ти відчеваєш своє ім'я.
2. Вправа «Тепло моїх долонь»
Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками тренінгу, налаштування на роботу в групі.
Учні вітаються по колу один з одним, потискуючи обидві руки і промовлять «Нехай тепло моїх долонь тебе зігріє в скрутний час».
3. Очікування «Вхідний квиток»
Мета: з’ясувати очікування від учасників тренінгу
Учні отримують картку кольорового паперу – вхідний квиток, на якому записують свої очікування від заняття.
4. Вправа «Я переживаю стрес, коли…»
Мета: привернути увагу учнів до свого внутрішнього стану, з’ясувати головні стресори підлітків.
Учасникам по колу слід продовжити речення «Я переживаю стрес, коли…»
Рефлексія: стреси, які виникають у житті, можна уявити як коридори, якими потрібно пройти: швидше, повільніше, важче, чи легше, однак пройти їх усе одно доведеться.
5. Інформаційне повідомлення
«Стрес. Механізм виникнення стресу»
Підписатись на тг канал та після кожного повідомлення залишити коментар.
Стрес – це сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі тварини й людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів). Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції і почуття. Стресорами, тобто факторами, які викликають стрес, можуть бути різноманітні життєві ситуації: виступ перед незнайомою аудиторією, відвідування стоматолога, участь у конкурсі тощо.
Механізм виникнення стресу. Інформація щодо тривоги через органи почуттів надходить у мозок. Потім через нервові закінчення передається до щитовидної залози. Отримавши сигнал тривоги, цей орган негайно викидає в кров велику кількість «бойових гормонів» - адреналіну, що розносяться по всьому тілу. Відбувається перекачування крові: вона переміщується туди, де найбільше необхідна для відповідних дій. З мозку надалі надходять сигнали – наростає психічна напруга, підсилюється увага, здійснюється підготовка до дії. Усе це відбувається блискавично - напруга, а звідси і стрес, наростають із дивовижною швидкістю.
2. Вправа «Тепло моїх долонь»
Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками тренінгу, налаштування на роботу в групі.
Учні вітаються по колу один з одним, потискуючи обидві руки і промовлять «Нехай тепло моїх долонь тебе зігріє в скрутний час».
3. Очікування «Вхідний квиток»
Мета: з’ясувати очікування від учасників тренінгу
Учні отримують картку кольорового паперу – вхідний квиток, на якому записують свої очікування від заняття.
4. Вправа «Я переживаю стрес, коли…»
Мета: привернути увагу учнів до свого внутрішнього стану, з’ясувати головні стресори підлітків.
Учасникам по колу слід продовжити речення «Я переживаю стрес, коли…»
Рефлексія: стреси, які виникають у житті, можна уявити як коридори, якими потрібно пройти: швидше, повільніше, важче, чи легше, однак пройти їх усе одно доведеться.
5. Інформаційне повідомлення
«Стрес. Механізм виникнення стресу»
Підписатись на тг канал та після кожного повідомлення залишити коментар.
Стрес – це сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі тварини й людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів). Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції і почуття. Стресорами, тобто факторами, які викликають стрес, можуть бути різноманітні життєві ситуації: виступ перед незнайомою аудиторією, відвідування стоматолога, участь у конкурсі тощо.
Механізм виникнення стресу. Інформація щодо тривоги через органи почуттів надходить у мозок. Потім через нервові закінчення передається до щитовидної залози. Отримавши сигнал тривоги, цей орган негайно викидає в кров велику кількість «бойових гормонів» - адреналіну, що розносяться по всьому тілу. Відбувається перекачування крові: вона переміщується туди, де найбільше необхідна для відповідних дій. З мозку надалі надходять сигнали – наростає психічна напруга, підсилюється увага, здійснюється підготовка до дії. Усе це відбувається блискавично - напруга, а звідси і стрес, наростають із дивовижною швидкістю.
Адреналін прискорює пульс і дихання, підвищує кров’яний тиск. І якщо людина не використовує запас енергії, що утворився, то це призводить до виникнення психосоматичних захворювань.
Багато приємних подій також можуть викликати в нас стресоподібні фізіологічні реакції. Щоб переконатися в цьому, уявімо собі свій стан відразу ж після звістки про великий виграш у лотерею або 12 за контролдьну по математиці.
Для позначення «хорошого стресу» Сельє ввів термін «еустрес». Що ж до «поганого стресу», то вчений запропонував застосовувати для його позначення старе, яке йде коренями в XIII століття, англійське слово «дистрес», що означає біль або страждання, які вражають тіло чи душу; стан небезпеки або розпачливої нужди. Стрес може мати не лише негативний, а й позитивний вплив на людину. На відміну від «дистресу», «еустрес» мобілізує, активізує, підвищує тонус.
Який вид стресу ми переживаємо? Руйнує він чи допомагає нам залежить від сили й тривалості впливу стресорів, чутливості людини та можливостей їм протистояти.
6. Вправа "Прянична людинка"
Намалювати де в тілі ти відчуваєш стрес.
Записати словами (асоціацію, метафору, порівняня) на що схоже це відчуття і підібрати відповідний колір.
7. Вправа «Наляканий їжачок»
Мета: розвиток уміння побачити себе зі сторони, відчути заданий внутрішній стан.
Учні об’єднуються в пари. Один грає роль наляканого їжачка. Подумайте, який він може мати вигляд, що може відчувати. Інший учасник своїми діями, словами повинен заспокоїти та підтримати їжачка. Потім помінятися ролями.
Рефлексія:
- Чи легко було підтримати партнера?
- Чи вдалося це вам?
- Як ви почувалися в різних ролях?
Підсумкове слово тренера
Жити і працювати чи навчатися взагалі без стресу неможливо, та й шкідливо. Під дією негативних факторів включаються захисні механізми організму, які ми повинні навчитися направляти в конструктивне русло.
8. Вправа «Вихідний квиток»
Мета: виявити наскільки успішно реалізовано очікування учасників від заняття.
Кожен учень на своїй картці очікувань записує на який відсоток (у межах 100%) виправдались його очікування.
Мета: розвиток уміння побачити себе зі сторони, відчути заданий внутрішній стан.
Учні об’єднуються в пари. Один грає роль наляканого їжачка. Подумайте, який він може мати вигляд, що може відчувати. Інший учасник своїми діями, словами повинен заспокоїти та підтримати їжачка. Потім помінятися ролями.
Рефлексія:
- Чи легко було підтримати партнера?
- Чи вдалося це вам?
- Як ви почувалися в різних ролях?
Підсумкове слово тренера
Жити і працювати чи навчатися взагалі без стресу неможливо, та й шкідливо. Під дією негативних факторів включаються захисні механізми організму, які ми повинні навчитися направляти в конструктивне русло.
8. Вправа «Вихідний квиток»
Мета: виявити наскільки успішно реалізовано очікування учасників від заняття.
Кожен учень на своїй картці очікувань записує на який відсоток (у межах 100%) виправдались його очікування.
Коментарі
Дописати коментар