7 «Повір у себе»
Тренінгове заняття 7
Тема: «Повір у себе»
Мета: допомогти підліткам усвідомити цінність людського життя, формувати адекватну самооцінку важливість самопізнання та прийняття власного «я» з усіма перевагами та недоліками.
1.Вправа- привітання
Мета: сприяти встановленню контакту між усіма учасниками та їх налаштуванню на роботу в групі.
Психолог пропонує комусь з учасників групи назвати чиєсь ім’я з присутніх. Той, чиє ім’я назване, має сказати: мені здається , що ти хочеш сказати мені… - й сказати те, що, на його думку, хотів повідомити йому учасник, який назвав його ім’я. Після цього перший учасник каже або: «Так, саме це я й хотів тобі сказати», або: «Ні, я хотів сказати, що…» - і продовжує. Успіхом у грі вважається ситуація, коли учасник здогадується, про що саме хотів сказати його товариш.
1. Міні – лекція «Прийми власне «я»
Мета: формувати адекватну самооцінку
Дуже важливо налагоджувати стосунки з найкращим другом. А чи знаєш, хто він – твій найкращий і найближчий друг? Це ти сам. Саме так, не дивуйтеся. Вам неодмінно треба налагодити стосунки з самим собою хоча б тому, що це впливає й на твої стосунки з іншими людьми.
Замислись над християнською заповіддю: «Полюби ближнього свого, як самого себе». У ній закладено найглибшу мудрість. Адже якщо не любиш себе, годі й мріяти полюбити інших.
Твоє ставлення до самого себе називають самооцінкою. Досить часто вона залежить від того, як до тебе ставляться інші люди, зокрема дорослі. Якщо тебе хвалять, то й ти вважаєш себе хорошим. А коли сварять, то й ти про себе не найкращої думки. Вже давно помічено: як людина думає про себе, так вона і поводиться.
1. Вправа «Зміни негативні думки на позитивні»
Мета: навчити учнів долати негативні почуття.
Тренер просить учасників групи пригадати, коли вони мали невдачі, наслідки яких і зараз впливають на їхнє життя, поведінку і самопочуття. Кожен з учасників записує на папері декілька речень зі спогадами про неприємні події. Після цього ведучий просить замінити негативні думки на позитивні.
-Чи змогли б ви попередити неприємні події?
(Бажаючі можуть поділитись з групою своїми враженнями).
2. Вправа «Моя особливість і моя неповторність»
Мета: підвищити самооцінку в учнів
Спробуйте відповісти на питання: «Чому я заслуговую на повагу і любов?». Щоб вам легше було це зробити, намалюйте сонце, в центрі сонця намалюйте власний портрет і напишіть усі свої чесноти, все хороше, що знаєте про себе.
Далі відбувається групова рефлексія даної вправи.
5.Вправа «Уникаємо образ»
Мета: навчити учнів уникати конфліктних ситуацій та образ
Учасники об’єднуються в пари. Один із членів пари згадує випадок, коли його несправедливо образили. А напарник намагається довести, що цього можна було б уникнути, якщо поводитись по іншому. Разом пари обговорюють, який позитивний досвід було здобуто в результаті згаданого випадку. Потім учасники обмінюються ролями – свою образу згадує той, що давав поради і вправа повторюється.
Орієнтовні питання:
-Які почуття виникали у вас під час вправи?
-Чи допомогла вона набути нового життєвого досвіду?
7.Вправа « Дзеркало»
Мета: навчити аналізувати власну поведінку, формувати адекватну самооцінку.
Діти розташовуються на стільцях один навпроти одного. Один ряд – «дзеркала», інший – ті, хто дивляться в дзеркала. Вони по черзі звертаються до «дзеркала» зі словами: «Світ мій, дзеркальце, скажи…, і описують те, що бачать у тій людині, яка сидить навпроти. По закінченню опису той, чий портрет було представлено, каже або «Світ мій, дзеркальце, спасибі», або «Ах, ти мерзотне скло, це ти брешеш мені на зло».
Після того, як усі учасники «порозмовляють» зі своїми «дзеркалами», вони міняються місцями.
Обговорення:
- Як ви себе почували в ролі «дзеркал»?
- Чи хвилювалися, коли чули свою характеристику?
- Чи об активно дзеркала відбивали свою уяву про вас ?
(У ході обговорення необхідно підвести учасників до висновку про неповторність, унікальність кожної особистості; про те, як краса зовнішня залежить від краси внутрішньої, і що кожний має вибір вирішувати, яким буде його життя).
3. Вправа «Оптиміст чи песиміст?»
Мета: стимулювати віру в себе і свої сили.
Психолог пропонує учасникам заняття подивитися на стакан, заповнений на половину водою, і розповісти про те, що вони бачать перед собою: наполовину повний стакан (оптимісти) чи наполовину порожній (песимісти)? Цікаво, що всі бачать перед собою одне й те саме, а відповіді відрізняються.
Обговорення:
-Чому ж так стається, і взагалі, чи важливо для кожної людини, ким бути – оптимістом чи песимістом?
Відмінність полягає в тому, що кожна людина оцінює себе та свої дії по – різному. Одні про себе думають позитивно, інші – негативно. Що позитив ніше налаштована стосовно себе, то краще складається її життя, і навпаки. Перша категорія людей, як правило, - щасливі везунчики – оптимісти, друга – невдахи – песимісти. То хіба не краще бути оптимістом?
Безперечно, песиміст – об’єктивно оцінює себе. Якщо він помічає в собі відсутність певних здібностей, то не засмучується, а просто, спрямовує сили на ті сфери діяльності, в яких його таланти можуть розкритися повніше. Він щиро вірить у перемогу, і в цьому вся суть – налаштування на перемогу підсвідомість лише виконує закладену в неї програму. Оптимізм – це світосприйняття, що характеризується бадьорістю, вірою у майбутнє, схильністю у всьому бачити добрі і світлі сторони. Саме оптимізм допомагає людині гідно витримати складні етапи в житті і продовжує гідно жити і творити. Тому це є важливою якістю людини, котра націлює своє життя на успіх.
1. Вправа «Зірка удачі»
Мета: ритуал прощання
Психолог роздає кожному учаснику зірку удачі і пропонує подарувати її своєму сусіду по колу, висловлюючи при цьому хороші побажання. Так кожен учасник отримує талісман удачі.
Тема: «Повір у себе»
Мета: допомогти підліткам усвідомити цінність людського життя, формувати адекватну самооцінку важливість самопізнання та прийняття власного «я» з усіма перевагами та недоліками.
1.Вправа- привітання
Мета: сприяти встановленню контакту між усіма учасниками та їх налаштуванню на роботу в групі.
Психолог пропонує комусь з учасників групи назвати чиєсь ім’я з присутніх. Той, чиє ім’я назване, має сказати: мені здається , що ти хочеш сказати мені… - й сказати те, що, на його думку, хотів повідомити йому учасник, який назвав його ім’я. Після цього перший учасник каже або: «Так, саме це я й хотів тобі сказати», або: «Ні, я хотів сказати, що…» - і продовжує. Успіхом у грі вважається ситуація, коли учасник здогадується, про що саме хотів сказати його товариш.
1. Міні – лекція «Прийми власне «я»
Мета: формувати адекватну самооцінку
Дуже важливо налагоджувати стосунки з найкращим другом. А чи знаєш, хто він – твій найкращий і найближчий друг? Це ти сам. Саме так, не дивуйтеся. Вам неодмінно треба налагодити стосунки з самим собою хоча б тому, що це впливає й на твої стосунки з іншими людьми.
Замислись над християнською заповіддю: «Полюби ближнього свого, як самого себе». У ній закладено найглибшу мудрість. Адже якщо не любиш себе, годі й мріяти полюбити інших.
Твоє ставлення до самого себе називають самооцінкою. Досить часто вона залежить від того, як до тебе ставляться інші люди, зокрема дорослі. Якщо тебе хвалять, то й ти вважаєш себе хорошим. А коли сварять, то й ти про себе не найкращої думки. Вже давно помічено: як людина думає про себе, так вона і поводиться.
1. Вправа «Зміни негативні думки на позитивні»
Мета: навчити учнів долати негативні почуття.
Тренер просить учасників групи пригадати, коли вони мали невдачі, наслідки яких і зараз впливають на їхнє життя, поведінку і самопочуття. Кожен з учасників записує на папері декілька речень зі спогадами про неприємні події. Після цього ведучий просить замінити негативні думки на позитивні.
-Чи змогли б ви попередити неприємні події?
(Бажаючі можуть поділитись з групою своїми враженнями).
2. Вправа «Моя особливість і моя неповторність»
Мета: підвищити самооцінку в учнів
Спробуйте відповісти на питання: «Чому я заслуговую на повагу і любов?». Щоб вам легше було це зробити, намалюйте сонце, в центрі сонця намалюйте власний портрет і напишіть усі свої чесноти, все хороше, що знаєте про себе.
Далі відбувається групова рефлексія даної вправи.
5.Вправа «Уникаємо образ»
Мета: навчити учнів уникати конфліктних ситуацій та образ
Учасники об’єднуються в пари. Один із членів пари згадує випадок, коли його несправедливо образили. А напарник намагається довести, що цього можна було б уникнути, якщо поводитись по іншому. Разом пари обговорюють, який позитивний досвід було здобуто в результаті згаданого випадку. Потім учасники обмінюються ролями – свою образу згадує той, що давав поради і вправа повторюється.
Орієнтовні питання:
-Які почуття виникали у вас під час вправи?
-Чи допомогла вона набути нового життєвого досвіду?
7.Вправа « Дзеркало»
Мета: навчити аналізувати власну поведінку, формувати адекватну самооцінку.
Діти розташовуються на стільцях один навпроти одного. Один ряд – «дзеркала», інший – ті, хто дивляться в дзеркала. Вони по черзі звертаються до «дзеркала» зі словами: «Світ мій, дзеркальце, скажи…, і описують те, що бачать у тій людині, яка сидить навпроти. По закінченню опису той, чий портрет було представлено, каже або «Світ мій, дзеркальце, спасибі», або «Ах, ти мерзотне скло, це ти брешеш мені на зло».
Після того, як усі учасники «порозмовляють» зі своїми «дзеркалами», вони міняються місцями.
Обговорення:
- Як ви себе почували в ролі «дзеркал»?
- Чи хвилювалися, коли чули свою характеристику?
- Чи об активно дзеркала відбивали свою уяву про вас ?
(У ході обговорення необхідно підвести учасників до висновку про неповторність, унікальність кожної особистості; про те, як краса зовнішня залежить від краси внутрішньої, і що кожний має вибір вирішувати, яким буде його життя).
3. Вправа «Оптиміст чи песиміст?»
Мета: стимулювати віру в себе і свої сили.
Психолог пропонує учасникам заняття подивитися на стакан, заповнений на половину водою, і розповісти про те, що вони бачать перед собою: наполовину повний стакан (оптимісти) чи наполовину порожній (песимісти)? Цікаво, що всі бачать перед собою одне й те саме, а відповіді відрізняються.
Обговорення:
-Чому ж так стається, і взагалі, чи важливо для кожної людини, ким бути – оптимістом чи песимістом?
Відмінність полягає в тому, що кожна людина оцінює себе та свої дії по – різному. Одні про себе думають позитивно, інші – негативно. Що позитив ніше налаштована стосовно себе, то краще складається її життя, і навпаки. Перша категорія людей, як правило, - щасливі везунчики – оптимісти, друга – невдахи – песимісти. То хіба не краще бути оптимістом?
Безперечно, песиміст – об’єктивно оцінює себе. Якщо він помічає в собі відсутність певних здібностей, то не засмучується, а просто, спрямовує сили на ті сфери діяльності, в яких його таланти можуть розкритися повніше. Він щиро вірить у перемогу, і в цьому вся суть – налаштування на перемогу підсвідомість лише виконує закладену в неї програму. Оптимізм – це світосприйняття, що характеризується бадьорістю, вірою у майбутнє, схильністю у всьому бачити добрі і світлі сторони. Саме оптимізм допомагає людині гідно витримати складні етапи в житті і продовжує гідно жити і творити. Тому це є важливою якістю людини, котра націлює своє життя на успіх.
1. Вправа «Зірка удачі»
Мета: ритуал прощання
Психолог роздає кожному учаснику зірку удачі і пропонує подарувати її своєму сусіду по колу, висловлюючи при цьому хороші побажання. Так кожен учасник отримує талісман удачі.
Коментарі
Дописати коментар