3 «Стрес в екстремальних ситуаціях»
Тренінгове заняття 3
Тема: «Стрес в екстремальних ситуаціях»
Мета: надати інформацію про стрес та його дію на психіку в екстремальних ситуаціях; розвивати комунікативні навички, почуття власної значимості.
Матеріали : папір, олівці, маркери, картки.
1. Вправа «Мій настрій сьогодні».
Мета:визначити емоційний настрій учасників; створити умови для доброзичливої атмосфери.
Кожному учаснику пропонується закінчити речення «Мій настрій сьогодні…, я б його зобразив… ( наприклад, жовтим кольором)».
2. Мозковий штурм « Що таке стрес?»
Мета: усвідомлення негативних факторів стресу.
Стрес (англ. тиск, напруження) – реакція організму на будь-які зміни внутрішнього або зовнішнього середовища, яка стимулює захисні сили організму.
3.Інформаційне повідомлення «Стресори екстремальних ситуацій».
Мета: ознайомити учнів з поняттям «стресу в екстремальних ситуаціях».
Людина може потрапити в екстремальну ситуацію з багатьох причин: заблукати в лісі, стати жертвою нападу зловмисників, захворіти, а також під час здачі іспитів, тощо.
В екстремальних ситуаціях людина відчуває дію багатьох стресорів: страху, болю, перевтоми, самотності, зневіри.
Страх - найперше почуття, що повідомляє про небезпеку, «вмикає» реакцію «боротися чи тікати». Він посилюється, якщо людина самотня і не знає як впоратися з небезпекою чи проблемою. Головне завдання у такому випадку: уникнути ефекту занурення в стрес, перебороти страх, не дати йому змоги паралізувати волю, перерости в паніку.
Притча про чуму
Зустрівся якось перехожий з Чумою. «Куди йдеш, Чумо?» - спитав він. «Йду в Багдад, - відповіла Чума. – Хочу заморити п’ять тисяч душ».
За деякий час зустрілися вони знову. «Ти збрехала мені. Казала, що замориш п’ять тисяч душ, а загинуло п’ятдесят тисяч», - дорікнув Чумі чоловік. «Ні, ти помиляєшся. Я згубила лише п’ять тисяч, а інші померли від страху».
Обговорення:
- Чи буває стрес корисним?
- Що таке страх?
- Що спільного між стресом і страхом?
- Які почуття у вас виникають під час стресу?
Ознаки стресу:
- швидко з'являється втома;
- важко зосередитись, погіршилась швидкість та якість засвоєння навчального матеріалу;
- незадоволення своєю роботою;
- безпричинна дратівливість, агресивність, пригніченість;
- поганий настрій;
- хочеться спати, але важко заснути;
- часто болить голова.
4. Робота в групах « Як опанувати стрес?»
Мета: ознайомити учнів з основними шляхами виходу із стресових ситуацій.
Учні об'єднуються в групи і виробляють свої шляхи опанування стресом в нестандартних життєвих ситуаціях. Після закінчення представник від групи ознайомлює присутніх з результатами роботи.
Ефективно опанувати стрес можна завдяки:
- умінню керувати своїми емоціями;
- позитивному мисленню, духовності;
- методикам психоемоційного розслаблення (релаксації), аутотренінгу;
- фізичним вправам, руховій активності (біг, плавання, ходьба, фізичні вправи,
рухливі ігри на свіжому повітрі, танці);
- загартовуванню (воно добре тренує не тільки тіло, а й емоції.
Якщо ви самостійно не можете опанувати стрес, можна звернутися за допомогою до психолога або лікаря психотерапевта. Дуже важливо навчитися простим способам релаксації.
Релаксація - ( від лат.- зменшення, послаблення)- поступове повернення до стану рівноваги.
5. Інформаційне повідомлення «Швидка допомога при стресах»
Мета: ознайомити учнів з основними шляхами виходу із стресових ситуацій.
Щоб відповідно до ситуації прийняти рішення, треба заспокоїтися, опанувати бурхливі емоції. Наприклад, зробити підряд 3-4 глибоких вдихи; глибоко вдихнути через ніс, затримати повітря на кілька секунд і повільно видихнути повітря через рот; полічити до десяти у зворотному порядку ( 10, 9, 8,…) ; роблячи видих, із зусиллям непомітно стиснути, а на вдиху розслабити кулаки, перш ніж відповісти чи щось зробити. Краще затриматися з відповіддю, аніж потім хвилюватися через те, що сказав згарячу.
Слід пам’ятати, що тільки вольова, незалежна , самостійна людина, яка вміє керувати собою, досягає своєї мети в житті. Найважливіше – приймати відповідальні рішення в спокійному стані.
6. Вправа «Компліменти»
Мета: ритуал прощання
Посміхніться один одному і подаруйте компліменти, доторкнувшись до руки сусіда. (Учасники дарують один одному компліменти по колу).
7. Обговорення:
- Яке враження справило на вас це заняття ?
- Що воно вам дало ?
Тема: «Стрес в екстремальних ситуаціях»
Мета: надати інформацію про стрес та його дію на психіку в екстремальних ситуаціях; розвивати комунікативні навички, почуття власної значимості.
Матеріали : папір, олівці, маркери, картки.
1. Вправа «Мій настрій сьогодні».
Мета:визначити емоційний настрій учасників; створити умови для доброзичливої атмосфери.
Кожному учаснику пропонується закінчити речення «Мій настрій сьогодні…, я б його зобразив… ( наприклад, жовтим кольором)».
2. Мозковий штурм « Що таке стрес?»
Мета: усвідомлення негативних факторів стресу.
Стрес (англ. тиск, напруження) – реакція організму на будь-які зміни внутрішнього або зовнішнього середовища, яка стимулює захисні сили організму.
3.Інформаційне повідомлення «Стресори екстремальних ситуацій».
Мета: ознайомити учнів з поняттям «стресу в екстремальних ситуаціях».
Людина може потрапити в екстремальну ситуацію з багатьох причин: заблукати в лісі, стати жертвою нападу зловмисників, захворіти, а також під час здачі іспитів, тощо.
В екстремальних ситуаціях людина відчуває дію багатьох стресорів: страху, болю, перевтоми, самотності, зневіри.
Страх - найперше почуття, що повідомляє про небезпеку, «вмикає» реакцію «боротися чи тікати». Він посилюється, якщо людина самотня і не знає як впоратися з небезпекою чи проблемою. Головне завдання у такому випадку: уникнути ефекту занурення в стрес, перебороти страх, не дати йому змоги паралізувати волю, перерости в паніку.
Притча про чуму
Зустрівся якось перехожий з Чумою. «Куди йдеш, Чумо?» - спитав він. «Йду в Багдад, - відповіла Чума. – Хочу заморити п’ять тисяч душ».
За деякий час зустрілися вони знову. «Ти збрехала мені. Казала, що замориш п’ять тисяч душ, а загинуло п’ятдесят тисяч», - дорікнув Чумі чоловік. «Ні, ти помиляєшся. Я згубила лише п’ять тисяч, а інші померли від страху».
Обговорення:
- Чи буває стрес корисним?
- Що таке страх?
- Що спільного між стресом і страхом?
- Які почуття у вас виникають під час стресу?
Ознаки стресу:
- швидко з'являється втома;
- важко зосередитись, погіршилась швидкість та якість засвоєння навчального матеріалу;
- незадоволення своєю роботою;
- безпричинна дратівливість, агресивність, пригніченість;
- поганий настрій;
- хочеться спати, але важко заснути;
- часто болить голова.
4. Робота в групах « Як опанувати стрес?»
Мета: ознайомити учнів з основними шляхами виходу із стресових ситуацій.
Учні об'єднуються в групи і виробляють свої шляхи опанування стресом в нестандартних життєвих ситуаціях. Після закінчення представник від групи ознайомлює присутніх з результатами роботи.
Ефективно опанувати стрес можна завдяки:
- умінню керувати своїми емоціями;
- позитивному мисленню, духовності;
- методикам психоемоційного розслаблення (релаксації), аутотренінгу;
- фізичним вправам, руховій активності (біг, плавання, ходьба, фізичні вправи,
рухливі ігри на свіжому повітрі, танці);
- загартовуванню (воно добре тренує не тільки тіло, а й емоції.
Якщо ви самостійно не можете опанувати стрес, можна звернутися за допомогою до психолога або лікаря психотерапевта. Дуже важливо навчитися простим способам релаксації.
Релаксація - ( від лат.- зменшення, послаблення)- поступове повернення до стану рівноваги.
5. Інформаційне повідомлення «Швидка допомога при стресах»
Мета: ознайомити учнів з основними шляхами виходу із стресових ситуацій.
Щоб відповідно до ситуації прийняти рішення, треба заспокоїтися, опанувати бурхливі емоції. Наприклад, зробити підряд 3-4 глибоких вдихи; глибоко вдихнути через ніс, затримати повітря на кілька секунд і повільно видихнути повітря через рот; полічити до десяти у зворотному порядку ( 10, 9, 8,…) ; роблячи видих, із зусиллям непомітно стиснути, а на вдиху розслабити кулаки, перш ніж відповісти чи щось зробити. Краще затриматися з відповіддю, аніж потім хвилюватися через те, що сказав згарячу.
Слід пам’ятати, що тільки вольова, незалежна , самостійна людина, яка вміє керувати собою, досягає своєї мети в житті. Найважливіше – приймати відповідальні рішення в спокійному стані.
6. Вправа «Компліменти»
Мета: ритуал прощання
Посміхніться один одному і подаруйте компліменти, доторкнувшись до руки сусіда. (Учасники дарують один одному компліменти по колу).
7. Обговорення:
- Яке враження справило на вас це заняття ?
- Що воно вам дало ?
Коментарі
Дописати коментар